Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Løvegården
Torstedvej 82
9541 Suldrup
CVR: 34563373
Mail: webshop@loevegaarden.dk
Telefon: 61678750 (svarer vi ikke, send venligst en mail eller sms, eller læg en besked, og vi vil vende tilbage til dig, så hurtigt som muligt)

Disse handelsbetingelser er gældende for al handel på loevegaarden.dk

Bestilling
Sådan bestiller du:

  1. Læg de ønskede varer i kurven
  2. Gå til kurven
  3. Vælg forsendelseform
  4. Gå til kassen
  5. Indtast personlige oplysninger/kundeoplysninger
  6. Vælg betaling
  7. Accepter vilkår og betingelser
  8. Gå betaling
  9. Indtast kortoplysninger eller mobilepay

Din bestilling er gennemført, når din betaling er godkendt, og din skærm viser en kvittering. Du er herefter bundet af din ordre (se dog afsnittet omkring fortrydelsesret) og du vil modtage en ordrebekræftelse på din mail.

Betaling
Løvegården modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro og Mobilepay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når din bestilling afsendes fra os.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Løvegården bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Priser og betaling
Alle beløb i webshoppen er i DKK. Danske kroner og inklusiv moms og afgifter.

På din ordre vil du kunne se prisen for varen/varerne samt levering til pakkeshop eller hjemme hos dig selv.

Løvegården tager forbehold for eventuelle skrive-, tryk- eller prisfejl.

Levering
Løvegården sender ordrer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 9.00.

Frisk grønt og frostvarer sendes:

  • til pakkeshop : mandag – fredag, dog ikke hvis der er helligdage uden pakkelevering dagen efter.
  • til hjemmelevering: mandag – torsdag, dog ikke hvis der er helligdage uden pakkelevering dagen efter.

Forventet leveringstid i forhold til varens lagerstatus:

  • På Lager: 1-3 hverdage
  • I restordre: 5-8 hverdage
  • Ikke på lager: Ukendt

Varer kan være udsolgte uden at det er blevet angivet på webshoppen. Ved ordrer med varer der ikke kan leveres indenfor den forventede leveringstid, fjernes varen fra ordren og resten af ordren sendes.

Ved bestilling for minimum 500 kr tilbydes Levering til pakkeshop til 0 kr.

Reklamationsret
Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler i forbindelse med din ordre, bedes du hurtigst muligt og senest 3 dage fra modtagelse af din ordre kontakte os – gerne via mail, så vi kan rette fejlen.

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Løvegården vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering
Rettes henvendelse til webshop@loevegaarden.dk og reklamationer sendes til:

Løvegården
Torstedvej 82
9541 Suldrup

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret ved køb af fysiske varer
Løvegården yder fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven som følger:

For levnedsmidler og varer til husholdningen er der INGEN fortrydelsesret
For alle andre varer end levnedsmidler og varer til husholdningen, er der 14 dages fortrydelsesret
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du får varerne i fysisk besiddelse

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på webshop@loevegaarden.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her.

Pengene for køb af billetter til et arrangement trækkes i forbindelse med, at man tilmelder sig arrangementet i vores kalender og modtager bekræftelsen på købet online og via mail.

Fortrydelsesret ved køb af billetter og tilmelding til arrangement
Har du købt billetter til et arrangement, refunderes de kun i tilfælde af, at vi er nødsaget til at aflyse eller hvis andet er angivet på produktet.

Ved aflysning af arrangement:
Hvis vi aflyser et arrangement, som man har betalt for, vil vi godtgøre prisen for billetterne, alternativt vil man få tilbudt billetter til et lignende arrangement.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: webshop@loevegaarden.dk